ROZHOVOR - 6 OTÁZEK PRO...

08.07.2019

MgA. TOMÁŠE KUBÍKA

ROZHOVOR

Jeden z nejlepších současných českých realistů MgA. Tomáš Kubík, poskytl rozhovor všem čtenářům olejomalba.eu. Děkujeme!

Tomáš vystudovala. Akademii výtvarných umění v Praze. Strávil 6 let v ateliéru klasické malby profesora Zdeňka Berana a 2 roky v ateliéru intermediální tvorby prof. Milana Knížáka. Autor se specializuje především na realistickou figurální malbu. V jeho portfoliu (zátiší, krajina, pastel, kresba perem atd.) můžete najít i řadu dalších žánrů a technik malby. Jeho díla jsou k dispozici pro výstavy i k prodeji.

1. Kdy jsi s malováním začínal a kdo tě v začátcích nejvíc ovlivnil ?

Maluji a kreslím od dětství. Vážněji jsem se začal uměním zabývat s nástupem na Výtvarnou školu Václava Hollara. Měl jsem štěstí na talentované spolužáky, kteří mě v té době hodně posunuli vpřed. Z historie malířství mě na počátku nejvíc bavili impresionisté a expresionisté. Ale postupně jsem začal tíhnout k realistické malbě.

2. Studoval jsi AVU, jaká pozitiva bys vyzdvihl?

Byl jsem přijat do dnes už legendárního atelieru prof. Zdeňka Berana. To bylo prostředí, kde se sešli mladí "nadšenci" umění, které zajímala především malba. Měli jsme rádi malbu, bavilo nás malovat! To nebyl v té době na AVU běžný jev. Většina studentů tíhla k novým mediím a klasická malba či kresba jim nic neříkala. Prof. Beran nám, jako svým studentům, poskytl mimořádné zázemí pro tvorbu. Pod jeho záštitou jsem se mohl věnovat tomu, v čem jsem viděl největší smysl.

3. Máš v současnosti nějaké výtvarné vzory? někoho, kdo tě inspiruje?

Vzory mám pořád. V malbě stále přetrvávají staří mistři - Caravaggio, Rembrandt, Velasqueze a mnoho dalších. Jsou to nevyčerpatelné zdroje. Momentálně pracuji na cyklu obrazů, který je inspirovaný Michelangelovými kresbami k freskám v Sixtinské kapli.

Za současného umění mě v poslední době zaujal projekt MEAM Museum v Barceloně. Mají zde velmi zajímavou sbírku současné realistické a figurativní malby. Jejich soutěže Figurativas se letos účastním se svým obrazem "Máří Magdaléna". Jedním z porotců je i norský malíř Odd Nerdrum, který mě také nemálo ovlivnil.

4. Preferuješ výhradně realistickou malbu ? proč ?

K realistické malbě jsem se dostal oklikou přes impresionismus a další modernistické styly. I když to na první pohled nevypadá, klasická nebo realistická malba mi připadá "nejdobrodružnější" ze všech
uměleckých stylů, které jsem vyzkoušel. Denně maluji, skládám mozaiku obrazu, přidávám vrstvy, každý den obraz posunu někam dál a to mě fascinuje. Netuším, jak obraz dopadne, mám jen vizi. Je to drama! Realistická malba na mě působí jako magnet. Je v ní kouzlo, tajemství, řemeslo. Důvodů, proč maluji realisticky, bych určitě našel mnoho.

5. Kterých z tvých dosažených úspěchu si ceníš nejvíce ?

Možnosti studovat na VŠVH a na AVU. Úspěšné samostatné výstavy v Miami v roce 2002.
Výhry v soutěži o nejlepší portrét rektora Karlovy University Judr. Karla Malého a umístění mého obrazu do portrétní galerie rektorů v pražském Karolinu. Toho, že můj rozměrný obraz "Scény z manželského života" zakoupila pražská Národní galerie. A zejména toho, že moje obrazy visí ve sbírkách a galeriích významných sběratelů umění po celém světě.

6. Jaké máš cíle a plány do budoucna ?

Po období více či méně zdařilých experimentů se chci naplno věnovat malbě. Mám spoustu plánů a nápadů na úžasné obrazy. K fungování v uměleckém světě patří i účast na prestižních soutěžích, výstavy, publikační činnost atd.


Je co realizovat!


© 2019 Matejakart -  Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky